Porty w Szczecinie i Świnoujściu podwoją liczbę przeładunków po zakończeniu inwestycji, które teraz są prowadzone. To m.in. pogłębianie toru wodnego do 12,5 metra.
– Nabrzeża w Szczecinie są przystosowywane do tej głębokości, rozbudowywany jest też terminal gazu skroplonego LNG – mówi Krzysztof Urbaś – prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
– Inwestycje prowadzone są w różnych grupach ładunkowych, także będą one podtrzymywały uniwersalność portu, która dzisiaj staje się jego podstawową zaletą – wyjaśnia Urbaś.
Zarząd Morskich Portów Szczecin – Świnoujście, mimo epidemii, przeładował zaledwie o trzy procent towarów mniej niż w roku ubiegłym – dodaje Urbaś.
– Udało się to przede wszystkim dzięki bardzo dobrej pracy naszych operatorów portowych. To im trzeba przede wszystkim podziękować za bardzo duże zaangażowanie, pracę w ciągłym nadzorze epidemicznym – przyznaje Krzysztof Urbaś.
Dla porównania Gdynia w tym samym okresie zanotowała kolejny rekord. Port przeładował o prawie trzy procent więcej towarów niż w roku 2019.