Mieszkańcy Kielc skarżą się na kolejki w Wydziale Komunikacji. Sprawy nie rozwiązało utworzenie dwóch dodatkowych stanowisk rejestracji pojazdów.
Kolejną interpelację w tej sprawie do prezydenta Bogdana Wenty wystosował Kamil Suchański, przewodniczący rady miasta. Jak mówi, codziennie otrzymuje sygnały od kielczan, niezadowolonych z organizacji pracy wydziału. Dostępne terminy w rejestracji internetowej wyczerpują się codziennie w ciągu kilku minut od ich uruchomienia, a umówienie wizyty telefonicznie jest dla większości interesantów niemożliwe.
Przewodniczący ma swoje propozycje na usprawnienie pracy wydziału. To: wydłużenie czasu pracy Wydziału Komunikacji do godziny 20.00, umożliwienie mieszkańcom załatwiania spraw w wydziale także w soboty, uruchomienie dodatkowych stanowisk obsługi w urzędzie miasta przy Rynku oraz na ulicy Strycharskiej lub Szymanowskiego. Przewodniczący proponuje także tymczasowo przesunąć do obsługi interesantów urzędników z mniej obciążonych pracą wydziałów urzędu miasta, a w ostateczności zatrudnienie nowych osób.
„Brak konkretnych i szybkich działań jest dla mnie całkowicie niezrozumiałe. Prezydent Bogdan Wenta wielokrotnie mówi o potrzebach finansowych miasta Kielce, a przecież sprawniejsza i szybsza obsługa interesantów, to również dodatkowe środki z wnoszonych opłat przez mieszkańców, które nie tylko pozwolą pokryć koszty wynikające z zatrudnienia dwóch nowych osób, ale także zasilą budżet miasta Kielce” – czytamy m.in. w interpelacji Kamila Suchańskiego.
Tomasz Porębski, rzecznik prasowy prezydenta Kielc poinformował, że propozycje Kamila Suchańskiego są analizowane, ale oficjalne stanowisko miasta zostanie zaprezentowane po udzieleniu odpowiedzi przewodniczącemu rady miasta.