Nowy odcinek trasy S7 pod Warszawą otwarty dla kierowców. Drogowcy udostępnili fragment od Tarczyna do obwodnicy Grójca. To w sumie pięć kilometrów jezdni, którą kierowcy mogą jechać w obu kierunkach, mając do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
![S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca dostępna dla kierowców [MAPY, WIDEO] - Radio Kielce Droga S7 Tarczyn - Grójec / GDDKiA](https://radiokielce.pl/wp-content/uploads/2022/03/s7-tarczyn-grojec-01-070623.jpg)
Do tej pory samochody były zmuszone jechać wzdłuż trasy S7 drogami lokalnymi. Trwają tam drobne prace poza głównymi jezdniami, stąd obowiązujące ograniczenie prędkości do 80 km/h. Zaawansowanie robót w tym miejscu drogowcy oceniają na ponad 85 proc.
Trzy odcinki, różny stopień zaawansowania prac
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Dostęp do nowej drogi zapewnią węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jak podsumowuje GDDKiA na pierwszym odcinku, którego bieg rozpoczyna się od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, a kończy się na węźle Lesznowola, prace idą pełną parą. Umowę podpisano w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma.
Z kolei na środkowym odcinku, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Przypomniano, że po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA 2 października tego roku odstąpiła od umowy z firmą IDS-BUD. Nowy przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.
![S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca dostępna dla kierowców [MAPY, WIDEO] - Radio Kielce S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca dostępna dla kierowców [MAPY, WIDEO] - Radio Kielce](https://radiokielce.pl/wp-content/uploads/2022/03/tarczyn-grojec-070622.jpg)
![S7 od Tarczyna do obwodnicy Grójca dostępna dla kierowców [MAPY, WIDEO] - Radio Kielce Droga S7 Tarczyn - Grójec / GDDKiA](https://radiokielce.pl/wp-content/uploads/2020/12/s7-070739.jpg)














