Funkcjonariusze staszowskiej jednostki policji przypominają o zachowaniu ostrożności podczas dokonywania płatności BLIKiem. 29-letni mieszkaniec Staszowa chcąc pomóc kuzynce w efekcie właśnie w ten sposób stracił 2 tys. zł.
Mężczyzna na jednym z portali społecznościowych z konta swojej kuzynki otrzymał wiadomość z prośbą o szybką pożyczkę za pomocą aplikacji BLIK, która umożliwi opłacenie zamówienia w dwóch transakcjach po jeden tys. zł.
Brak jakichkolwiek podejrzeń był spowodowany tym, że kilka minut wcześniej poinformowany został przez swoją siostrę o tym, że kuzynka będzie miała tego typu prośbę, gdyż do niej też się zwracała o pomoc, jednak ta nie potrafiła zrealizować płatności BLIKiem, stąd zaproponowała pomoc swojego brata. Nic nie podejrzewający mężczyzna dwukrotnie udostępnił kod BLIK , w rezultacie czego z jego konta wypłacona została kwota w wysokości 2 tys. zł
Policja przypomina, że w przypadku jakichkolwiek próśb o udzielnie pożyczki, bądź internetowej płatności nie należy działać pochopnie.
Jeżeli ktoś z rodziny, czy też znajomych prosi nas o szybkie udzielenie pożyczki, skontaktujmy się z nim telefonicznie, pytając czy faktycznie się o nią do nas zwracał. Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy, żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.