Edukacja przyrodnicza oraz matematyka będą priorytetami w szkołach średnich w nadchodzącym roku szkolnym. Anna Ostrowska, rzecznik Ministerstwa Edukacji Narodowej mówi, że resort co roku ustala podstawowe kierunki polityki edukacyjnej państwa.
Na przyszły rok przygotowano pięć obszarów tematycznych, na który placówki oświatowe powinny położyć większy nacisk.
– Kolejny punkt to zmiany w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych. Trzecim punktem jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom – informuje Anna Ostrowska.
Poza tym MEN chce, by szkoły doskonaliły się w nauczaniu zdalnym oraz nowoczesnych technologiach oraz kładły duży nacisk na wychowanie do wartości oraz kształtowanie postaw patriotycznych.
To jak szkoły radzą sobie z tymi wytycznymi będą sprawdzały kuratoria oświaty. Ryszard Mańko, dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Kielcach mówi, że takie wytyczne ze strony MEN są przydatne dla nauczycieli.
– Od wielu lat taka forma podpowiedzi jest i ona coś nam kierunkuje. Pytanie na ile te kierunki są realizowane i monitorowane. Czasami są bardzo fajne i ciekawe, a my wiemy co realizować – mówi Ryszard Mańko.
Jednak jak dodaje, czasem wytyczne resortu edukacji są niemożliwe do wykonania. Przykładem może być poprawa kształcenia w szkołach branżowych, które kilka lat temu MEN podał jako jedną z polityk.
– Tymczasem szkoły branżowe przestają istnieć, bo nie ma chętnych, żeby się w nich uczyć – twierdzi Ryszard Mańko.
Jak mówi, w jego szkole od lat kładziony jest duży nacisk, na przykład na wychowanie do wartości czy kształtowanie postaw patriotycznych.