Ponad 400 Voucherów Optymizmu sprzedano od 1 maja w Sandomierzu. To promocyjny pakiet na zwiedzanie najbardziej popularnych zabytków. Propozycja zawiera wejście na Bramę Opatowską, do Podziemnej Trasy Turystycznej, gdzie także do obejrzenia jest seans filmowy pt. „Królewska Opowieść”. Wszystko za kwotę 24 złotych, zatem turyści mogą zaoszczędzić 9 złotych od osoby.
Ponadto nabywca vouchera jest uprawniony do korzystania z ulg, które oferuje 31 partnerów akcji. Są to m.in. restauratorzy, hotelarze, właściciele meleksów oferujący zniżki od 10 do 25 proc. na swoje towary i usługi. Promocyjny pakiet ma zachęcać turystów do przyjazdu do Sandomierza i stanowić dodatkową promocję, oprócz serialu „Ojciec Mateusz”. Jest pomysłem, który powstał na początku epidemii, gdy już wiadomo było, że branża turystyczna poniesie duże straty i że trzeba zrobić więcej, aby zachęcić ludzi do przyjazdu do Sandomierza.
– Liczymy na wzrost liczby turystów, chociaż już widzimy, że jest nieźle. W tym roku turystyka krajowa będzie najbardziej popularna, mamy nadzieję, że Sandomierz także na tym zyska – powiedziała Katarzyna Knap-Sawicka, kierownik referatu kultury, promocji, turystyki i sportu w urzędzie miasta.
Wielu turystów przyjeżdżających do Sandomierza jest zainteresowanych Voucherami Optymizmu. Goście z Łodzi powiedzieli nam, że to dobra propozycja. Zniżki są zawsze mile widziane zwłaszcza jeżeli rodzina liczy kilka osób i wtedy trzeba bardziej skrupulatnie liczyć wydawane pieniądze podczas turystycznego wyjazdu.
Vouchery Optymizmu można kupić on-line albo w Centrum Informacji Turystycznej na sandomierskiej starówce. Będą sprzedawane do końca roku. Można je wykorzystać w dowolnym terminie. Pakiety były promowane ostatnio w pięciu rozgłośniach Polskiego Radia z siedzibą w Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach i Warszawie. Spoty reklamowe do połowy lipca będą także na antenie Polskiego Radia Kielce.