W czwartek była na Świętym Krzyżu, dziś w Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, a jutro odwiedzi Zamek Królewski w Chęcinach. W Świętokrzyskiem przebywa ekipa Czeskiej Telewizji Publicznej. Przygotowuje materiał na temat atrakcji turystycznych w naszym regionie.
Jak wyjaśnia Lukáš Mathé, korespondent Czeskiej Telewizji Publicznej w Polsce, przygotowuje reportaż do programu „Obiektyw”.
– Jest on emitowany od ponad 25 lat. To magazyn o turystyce, podróżach i można w nim znaleźć obrazy z całego globu. Jako korespondenci zagraniczni, a jest nas 11 w różnych miejscach świata, robimy materiały do tego programu – mówi.
Tym razem postanowił pokazać piękno regionu świętokrzyskiego.
– Wczoraj byłem na Świętym Krzyżu, rozmawiałem z kierownictwem Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Część materiału będzie o Parku Etnograficznym w Tokarni, o obyczajach, ale w planach mamy także odwiedzić Zamek Królewski w Chęcinach – wymienia.
Czeski reporter przyznaje, że Czesi chętnie odwiedzają Polskę, ale najczęściej wybierają Kraków i jego okolice, Mazury oraz morze. Dodał, że sytuacja związana z pandemią COVID-19 w Europie może sprawić, że liczba turystów zza południowej granicy w naszym kraju wzrośnie.
– Czesi będą szukać więcej akacji w pobliżu: w Polsce, na Słowacji, w Austrii, w Niemczech. Myślę, że szczególnie Polska ma co zaoferować czeskim turystom, i jest takie prawdopodobieństwo, że więcej Czechów przyjedzie do Polski, a także w Świętokrzyskie – tłumaczy.
– Nie po raz pierwszy w ostatnim czasie obiektywy kamer są skierowane na skansen w Tokarni. To zainteresowanie cieszy – mówi Beata Ryń, rzecznik Muzeum Wsi Kieleckiej.
– Jesteśmy z tego powodu bardzo szczęśliwi, tym bardziej, że zainteresowanie mediów ogólnopolskich, a teraz także, po raz pierwszy, zagranicznych, dzieje się tuż po bardzo trudnym dla nas czasie, kiedy nasz skansen był zamknięty z powodu pandemii – wyjaśnia.
Skansen wykorzystał czas narodowej kwarantanny na promocję w Internecie. Wystartował też, i znalazł się w gronie laureatów w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej. Dzięki tej wygranej, spot stworzony przez Park Etnograficzny w Tokarni został zaprezentowany w licznych portalach, z którymi współpracuje POT.
– Emisja spotu skierowała na nas zainteresowanie mediów – mówi rzecznik. Beata Ryń zaznacza, że taka forma promocji jest bardzo cenna.
– Muzea nie mają funduszy, żeby się promować z takim rozmachem, i dlatego to zainteresowanie mediów, które pozwala nam się bezpłatnie promować i w Polsce, i za granicą, jest dla nas niezwykle ważne. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się zyskać rangę ponadregionalną – podkreśla.