Od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie dzwoni na infolinię Telefonicznej Informacji Pacjenta, by skorzystać ze wsparcia psychologa.
Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, najczęściej dzwonią osoby, które przebywają na kwarantannie. Wśród dzwoniących są też osoby borykające się z samotnością, które nie radzą sobie ze stresem i osoby, które leczą się psychiatrycznie, a u których nasiliły się objawy choroby.
– Dużo pytań dotyczy również tego, jak można uzyskać pomoc, w jaki sposób można poddać się terapii psychiatrycznej oraz które instytucje udzielają tego typu wsparcia – wymienia Beata Szczepanek.
Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrasta. Dlatego, by zachować płynność odbieranych połączeń, Narodowy Funduszu Zdrowia sukcesywnie zwiększa liczbę konsultantów.
– Zainteresowanie taką formą wsparcia jest tak duże, że na początku uruchomienia Telefonicznej Informacji Pacjenta porad udzielało około 100 konsultantów. Obecnie w godzinach szczytowych telefony odbiera około 300 osób, a od połowy kwietnia także 20 psychologów – dodała Beata Szczepanek.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne. Z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem. Możliwa jest obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.
Numer Telefonicznej Informacji Pacjenta to 800 190 590.