Masz pytania na temat koronawirusa? Odpowie na nie wirtualny asystent dostępny w Internecie.
Na stronie pacjent.gov.pl – wspólnym serwisie Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia – można zadać pytanie lub sprawdzić, o co najczęściej pytają internauci. Wirtualny asystent udzieli szybko informacji dotyczących zakażenia, objawów, kwarantanny, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych. Można z niego korzystać na najpopularniejszych przeglądarkach internetowych oraz na urządzeniach mobilnych.
Wirtualny asystent cały czas się uczy. Codziennie aktualizowany jest o nowe informacje i dane otrzymywane z Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) i Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ), tak by mógł odpowiadać na tysiące pytań zadawanych przez internautów.
Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań dotyczących koronawirusa. Dzięki temu, że jest on dostępny online, udziela odpowiedzi w zaledwie kilka sekund o każdej porze dnia i nocy. Do tego jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i każdy z łatwością z niego skorzysta.
– Rekordowo szybkie uruchomienie wirtualnego asystenta nie byłoby możliwe bez zaangażowania wielu osób i instytucji. Szczególnie budująca jest postawa firm komercyjnych, w tym IBM Polska. To pierwsze wdrożenie tego typu narzędzia w publicznym systemie ochrony zdrowia – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.
Wirtualny asystent najlepiej rozumie pytania krótkie i dotyczące jednego zagadnienia. Jeśli nie znajdzie właściwej odpowiedzi wskazuje, z kim i jak się skontaktować lub podaje bezpośredni link do poszukiwanej informacji w serwisie www.pacjent.gov.pl albo przekieruje do serwisu rządowego www.gov.pl/koronawirus.