#zostańwdomu i…? Poucz się online. Zawieszenie zajęć w szkołach to nie wakacje, ani ferie. Warto ten czas dobrze wykorzystać. Jak? Możliwości jest wiele.
Tematy na każdy dzień i przedmiot, ale i propozycje materiałów, na bazie których można zdalnie poprowadzić zajęcia dla uczniów i ze szkół podstawowych, i średnich – wszystko to nauczyciele znajdą na www.gov.pl/zdalnelekcje.
ZGODNIE Z PODSTAWĄ I PORĄ
Co powiecie na utrwalenie porównywania ułamków? Jeśli nie ułamki, to może odcinki w graniastosłupach lub sinusy, cosinusy i tangensy kąta ostrego? Na stronie znajdziecie propozycje dla uczniów ze wszystkich klas szkoły podstawowej, ale i młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Zgodne z podstawą programową. To treści, które mogą być wykorzystanie w trakcie zdalnego nauczania.
– Chcemy ułatwiać i podpowiadać. Aby znalezienie interesujących materiałów na naszej stronie było prostsze ułożyliśmy je w formie swoistego planu lekcji dla wszystkich klas, niezależnie od etapu edukacji – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
– Warto korzystać z rzetelnych, merytorycznych źródeł. Na stronie epodreczniki.pl znajdują się materiały do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół, które uwzględniliśmy w przykładowych planach lekcji. Chcemy, aby w czasie zawieszonych zajęć uczniowie mieli możliwość utrwalenia wiedzy i powtórzenia dotychczasowych lekcji. Dla nauczycieli może to być okazja do zdobywania nowych kompetencji – podkreśla minister edukacji Dariusz Piontkowski.
I O WIOŚNIE, I O TAŃCACH
Nauczyciele dzieci z klas 1-3 znajdą materiały, dzięki którym wspólnie ze swoimi uczniami powitają wiosnę. Szóstoklasiści na muzyce będą mieli szansę poznać (jeśli jeszcze ich nie znają) różne współczesne style muzyczne. Nauczyciele ósmoklasistów będą za to mogli z nimi powtórzyć czas Past Simple i popracować nad wzbogaceniem słownictwa.
Na stronie opublikowano propozycje tematów lekcji dla wszystkich klas i wszystkich przedmiotów. Poza językiem angielskim, można tam znaleźć propozycje na lekcje niemieckiego, hiszpańskiego i francuskiego. Nie zapomniano też o takich przedmiotach jak np. podstawy przedsiębiorczości, czy edukacja dla bezpieczeństwa.
Wszystkie udostępnione na stronie materiały dydaktyczne są bezpłatne.
– Materiały, które mogą znaleźć nauczyciele to propozycja zajęć na najbliższe dni. Warto jednak regularnie zaglądać na www.gov.pl/zdalnelekcje. Będziemy tam dodawać kolejne tematy i kolejne zasoby – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Nic nie stoi na przeszkodzie, by z jej zasobów korzystali także uczniowie i ich rodzice – dodaje.
MATERIAŁY I NARZĘDZIA
Aby utworzyć zdalną klasę nie trzeba ściągać i instalować płatnych aplikacji. Czasem najskuteczniejszy okazuje się popularny i darmowy komunikator internetowy. O tym, z jakich jeszcze narzędzi mogą korzystać nauczyciele, można przeczytać w poradniku „Nauczycielu, poprowadź lekcje online!”.
Dostępne są także proste tutoriale, w których krok po kroku wyjaśniono np. jak założyć grupę na portalu społecznościowym, czy też jak założyć swój kanał na platformie społecznościowej, a później prowadzić na nim swoje lekcje.