– Przychodnie i poradnie tak powinny zorganizować swoją działalność, aby pacjenci potrzebujący porady medycznej lub pomocy mogli z niej skorzystać – informuje Małgorzatą Kiebzak, dyrektor świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Gość Radia Kielce przyznaje, że do NFZ docierają skargi od pacjentów, którzy mają problemy z uzyskaniem pomocy lub umówieniem się na wizytę lekarską.
– Mamy stan zagrożenia, którzy powoduje, że szpitale czy przychodnie przyszpitalne muszą nieco zmienić swoją działalność. Apeluję jednak do świadczeniodawców, aby w tym trudnym dla wszystkich czasie tak zorganizowali swoją działalność, by pacjenci nie zostali bez opieki.
Dyrektor przypomina, że pacjenci muszą być informowani o wszelkich zmianach dotyczących pracy lekarzy i nowych terminach. W przychodniach muszą być osoby, które będą odbierać telefony i udzielać informacji. Można także skorzystać z teleopieki, za którą przychodnie także będą miały płacone.
Małgorzata Kiebzak przypomina, że pacjencji mogą skorzystać z pomocy każdej przychodni i także tam lekarze będą mieli płacone za wizyty czy teleporady.
– Mamy także specjalne instrumenty jak e-recepty, czy e-skierowania, dzięki którym pacjenci mogą otrzymać kolejne recepty bez wizyty w przychodni.
Odnosząc się do nowych zasad leczenia uzdrowiskowego dyrektor przypomina, że od 14 marca sanatoria nie przyjmują nowych kuracjuszy. Jednak osoby, które już są w trakcie leczenia będą mogły je dokończyć.