Projekt polskiego samochodu elektrycznego, za którego powstanie odpowiada spółka Electromobility Poland (EMP) wkracza w nowy etap realizacji. Znamy już nazwiska konkretnych osób, które będą odpowiadać za wygląd auta. W prace zaangażowany jest Tadeusz Jelec, działający w branży od ponad 30 lat designer oraz biuro projektowe Torino Design. O wyborze i oczekiwaniach wobec biura Torino Design mówił w audycji „Szybkie wózki” na antenie Radia dla Ciebie Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu w EMP.
Włosi znani są przede wszystkim ze współpracy z chińskimi markami motoryzacyjnymi, ale mają na koncie także współpracę z BMW, Ferrari, McLarenem czy wietnamskim Vinfast. Tadeusz Jelec najlepiej kojarzony jest z prac nad modelem Jaguara F-Type Coupe.
– Po raz pierwszy publicznie, mam przyjemność powiedzieć kto z nami współpracuje – informował na antenie Radia dla Ciebie, Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu w EMP.
– Współpracujemy z biurem projektowym, które nazywa się Torino Design. Jest to włoskie biuro o bardzo dużym doświadczeniu w projektowaniu zarówno dla mniejszych firm jak i bardzo znanych koncernów samochodowych – dodał.
Łukasz Maliczenko zdradził również, że dużo pracy przy koncepcji programowej włożył znany polski projektant samochodów – Tadeusz Jelec.
– Zaczynaliśmy od białej kartki i ta stylistyka zewnętrzna, oddaje dynamikę i asertywność naszego podejścia. Projekt wnętrza i inspiracje, których szukaliśmy i w kulturze polskiej, to wszystko chyba udało się pokazać, ale rola pana Tadeusza była naprawdę niesamowita – dodał.
Tadeusz Jelec po zakończeniu pracy dla Jaguara związał się z biurem projektowym Spline.
– Wierzymy, że projekt EMP, w który zaangażował się Tadeusz Jelec zakończy się sukcesem – tak podsumował oficjalną informację EMP Daniel Rzepliński, stylista i założyciel Spline.
W swojej ponad 30-letniej karierze Jelec pracował m.in. przy takich modelach Jaguara jak XJR, XF Sportbrake, XJ czy F-Type Coupe. EMP niebawem przedstawi dostawcę platformy, na której montowana będzie karoseria auta. Integratorem technicznym projektu jest EDAG, niemiecka firma inżynieryjna.