Ośmiu wykonawców złożyło oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowy trasy ekspresowej S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Miechów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad teraz rozpocznie sprawdzanie propozycji, by wyłonić tę najkorzystniejszą – poinformował Jan Krynicki, rzecznik instytucji.
– Zgodnie z wymaganiami przetargowymi prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka od miejscowości Moczydło do węzła Miechów powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych – zaznaczył Jan Krynicki.
Jak informowaliśmy, trasa ekspresowa S7 na odcinku Moczydło-węzeł Miechów o długości 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe „Książ” i „Miechów”, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt. Estakada powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.
Dodatkowo powstaną drogi dojazdowe do projektowanego pasa „ekspresówki”, a także przepusty o funkcjach hydrologicznych i ekologicznych. Wybudowane zostaną również chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe. Powstanie system odwodnienia: kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne i przepompownie oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
Do przetargu stanęły firmy: Budimex S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych
INTERCOR Sp. z o.o., Mota-Engil Central Europe S.A., Mostostal Warszawa S.A., Konsorcjum: „SP” SINE MIDAS STROY” Sp. z o.o., TODINI CENTRAL ASIA L.L.P., FABE POLSKA Sp. z o.o. oraz Metrostav Polska i CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LIMITED.
Najdroższą ofertę złożyła firma Budimex S.A. opiewającą na około 1,056 mld złotych, a najtańszą – Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. zawierającą kwotę ok. 753 milionów złotych.