Urzędnicy z Konstantynowa Łódzkiego nie zgadzają się na przedstawiane przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny warianty przebiegu linii kolejowej na trasie Łódź Fabryczna – Poznań – Starołęka.
Planowany korytarz Kolei Dużych Prędkości biegnie przez istniejące osiedla i tereny przeznaczone do zabudowy jednorodzinnej, a jego realizacja spowoduje konieczność przesiedlenia się lokalnej społeczności. Przyczyni się również do utraty wartości przyległych działek – mówi Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski. – Ponadto wchodzi w kolizję z budowaną właśnie droga S14 – dodaje. Dziwi się też, że projekt zaprezentowano wyłącznie za pośrednictwem informacji zamieszczanych w Internecie i mediach.
Burmistrz Miasta przygotował i złożył na ręce Przewodniczącej Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim projekt Uchwały Rady Miejskiej, którą radni rozpatrzą na najbliższym posiedzeniu. Sprzeciwia się w nim proponowanemu przebiegowi linii kolejowej 85, na odcinku Łódź Fabryczna – Poznań – Starołęka. Odpowiednie pismo trafiło też do Marcina Horały, Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Samorządowcy proszą w nim o rozważenie powrotu do wariantu południowego, który przewidywał przebieg nowej linii kolejowej w istniejącym już korytarzu Lublinek – Pabianice – Zduńska Wola.
Na stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego udostępniono mapki z proponowanym przebiegiem wszystkich zaplanowanych do budowy odcinków linii kolejowej, która połączy polskie dworce z główną stacja kolejową przy porcie lotniczym w Baranowie. Do 10 marca trwają konsultacje tych dokumentów.
Konstantynowski Samorząd chce zapoznać się z opiniami mieszkańców na ten przebiegu linii nr 85 i dlatego organizuje spotkanie: 18 lutego, o godzinie 18.30, w Miejskim Ośrodku Kultury.