Sklep internetowy zamiast sprzedawać sprzęt elektroniczny, wynajmował towar swoim klientom. Jak podaje portal Spider’s Web, poznańska siedziba firmy została zamknięta, a sklep internetowy nie przyjmuje więcej zamówień.
Przed zakupami na portalach bestcena.pl i dragonist.pl ostrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Instytucja otrzymuje skargi na regulaminy obu sklepów. Według skarżących nie informują one wystarczająco czytelnie o charakterze zawieranej umowy.
– Sprawdzamy regulaminy, ale na razie nie prowadzimy postępowania przeciwko sklepom – informuje Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.
W tej chwili nie możemy tego penalizować, dlatego że UOKiK nie prowadzi żadnych działań formalnych, a dopiero wtedy, kiedy zakończymy takie działania, możemy stwierdzić czy praktyka np. narusza interesy konsumentów, czy w regulaminie znajdują się klauzule niedozwolone.
Pod koniec stycznia ostrzegaliśmy przed niejasnym regulaminem sklepu Bestcena. Według UOKiK podobną praktykę stosował też sklep dragonist.pl. W obu przypadkach klienci zamiast kupować sprzęt, płacili za jego dzierżawę. Każdy poszkodowany może skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej rzecznika konsumentów lub infolinii konsumenckiej.
– Przede wszystkim należy dokładnie sprawdzić regulamin sklepu przed zakupem sprzętu – apeluje urząd.
Sklep Bestcena miała też kontrolować skarbówka. Czekamy na potwierdzenie Izby Administracji Skarbowej w tej sprawie.