„Jestem taka jak Ty – badam się” – to hasło tegorocznej akcji społecznej, przypominającej o badaniach profilaktycznych. Zaangażowały się w nią kobiety mieszkające w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Pomysłodawczynią akcji jest Klaudia Wnuk-Adamczyk, blogerka z Ostrowca. Jak mówi, poprzednie edycje cieszyły się dużym powodzeniem. W akcję od kobiet dla kobiet, w tym roku zaangażowało się ok. 30 pań.
– Dziewczyny przez tę akcję czują się ważne i potrzebne, czują, że przekazują innym kobietom ważną informację, że nasze zdrowie jest najważniejsze, że ważna jest profilaktyka i powinniśmy dbać o siebie, badać się – mówi Klaudia Wnuk-Adamczyk.
Przygotowania zaczęły się od sesji zdjęciowej. Fotografie uczestniczek pojawią się w mediach społecznościowych, a także na plakatach rozwieszonych w różnych ostrowieckich instytucjach i salonach piękności. Wszystkie modelki ubrane są w białe koszulki, a w dłoniach pojawią się kartki z napisem „Jestem taka jak Ty – badam się”. Ponadto powstanie spot filmowy. Uczestniczki akcji mówią, że badania profilaktyczne to ważna rzecz. Wierzą w to, że akcja przyniesie owoce.
– Zawsze kibicowałam tej akcji, w tym roku po raz pierwszy biorę czynny udział. Chcę zmobilizować kobiety do tego, aby bardziej o siebie dbały i robiły badania – mówi Dominika Jakubowska.
Z kolei Kamila Durys-Karbowniczak mówi, że stara się badania robić jak najczęściej.
– Myślę też z perspektywy mamy, żony. Nie chciałabym, aby moje dzieci zostały same – mówi Kamila Durys-Karbowniczak.
Izabela Jary, uczestniczka akcji, ale także wizażystka, na co dzień zajmująca się wyglądem kobiet, często rozmawia z klientkami na temat zdrowia i badań.
– Bardzo często poruszają temat chorób, jak się czują. Z biegiem lat zauważyłam, że są coraz bardziej świadome tego, że profilaktyka to podstawa, aby być zdrowym – mówi Izabela Jary.
Akcja rozpoczyna się 7 marca, tuż przed dniem kobiet. Kobiety z całej Polski, a także z zagranicy będą mogły w mediach społecznościowych umieszczać swoje zdjęcia z kartką przypominającą o badaniach z odpowiednim hasztagiem. Ostatnie dwie edycje w sieci dotarły do 2 mln kobiet.