Od 8. stycznia obligatoryjnie lekarze powinni wypisywać pacjentom e-recepty.
Jak informuje Dagmara Kurek, lekarz rodzinny przyjmujący w przychodni przy ulicy Paderewskiego w Kielcach, po wtorkowych problemach, w środę nie było trudności z korzystaniem z elektronicznej bazy danych.
– We wtorek faktycznie nie mogliśmy wystawiać e-recept, ale w środę system działał bez zastrzeżeń. Pacjenci normalnie otrzymywali od nas elektroniczne dokumenty z przepisanymi lekarstwami. Ci, którzy nie mają założonego profilu zaufanego i internetowego konta pacjenta otrzymują specjalny kod w formie papierowego wydruku. Dokument można zrealizować w każdej aptece. Pozostali otrzymują czterocyfrowy kod – za pomocą SMS-a albo na adres mailowy – dodaje.
Po e-receptę przyszła m.in. pani Teresa. Jak mówi od jakiegoś czasu korzysta z elektronicznych recept, bo jest to wygodniejsze rozwiązanie.
– Nie muszę już realizować całej recepty w jednej aptece. W różnych miejscach są różne ceny leków, dlatego mogę wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. Poza tym nie muszę od razu kupować wszystkich przepisanych mi leków – dodała pani Teresa.
Jak informuje Małgorzata Kiebzak, nawet gdyby system ponownie uległ awarii to pacjenci nie zostaną bez lekarstw.
– Wówczas lekarz może wypisywać tradycyjne recepty, a te będą w każdej aptece traktowane jak e-recepta – wyjaśnia Małgorzata Kiebzak.
Więcej na temat e-recept będziemy mówić w czwartek w Rozmowie Dnia o 8.30, a od godziny 9.30 do 12.00 dyżur ekspercki pełnić będą pracownicy świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszelkich informacji na temat e-recept będzie można uzyskać pod numerami telefonów 41 200 20 20 i 41 200 20 00.