Liczący prawie osiem kilometrów długości fragment drogi ekspresowej S7 między granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego a Skarżyskiem-Kamienną został dzisiaj udostępniony kierowcom.
Jako pierwszy nową trasę przejechał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który uroczyście przeciął wstęgę na nowej drodze. Minister przyznał, że Skarżysko-Kamienna do tej pory było miejscem utrudniającym ruch na drodze ekspresowej numer 7 pomiędzy południem a północą Polski, zwłaszcza między Krakowem a Warszawą.
– Dzisiaj to miejsce otwiera się dla wszystkich użytkowników tego szlaku komunikacyjnego. Będzie przyjazne i bezpieczne dla kierowców. Dążymy do tego, żeby takie właśnie były polskie drogi – zaznaczał.
Minister powiedział, że mijający rok był dobry dla kierowców poruszających się po polskich drogach, którzy korzystają z nowoczesnych dróg budowanych wielkim wysiłkiem polskiego państwa.
– Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad 2014-2023 realizowany przez polski rząd to docelowo 6 tysięcy kilometrów dróg. Dziś przekroczyliśmy 4 tysiące kilometrów – podkreślał.
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 na terenie województwa świętokrzyskiego droga krajowa nr 7 jest ekspresowa na całej długości. Inwestycja, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, kosztowała blisko 344,4 mln zł.
DROGA EKSPRESOWA S7
Łączy aglomeracje trójmiejską, warszawską, kielecką i krakowską. Trasa S7 ma mieć w sumie 706 km. Będzie najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce. Na razie na trasie S7 Łączącej Gdańsk z Warszawą kierowcy mają do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Pomiędzy granicą województwa mazowieckiego a Płońskiem w budowie już trzy z czterech odcinków. Na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest już ekspresowa na całej długości.
WOJEWÓDZTWO POMORSKIE
Wszystkie odcinki trasy S7 są gotowe i przejezdne.
WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Wszystkie odcinki trasy S7 są gotowe i przejezdne.
WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
Napierki – Mława (14 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia: 2021 r.
Mława – Strzegowo (21,5 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia: 2021 r.
Strzegowo – Pieńki (22 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia: 2021 r.
Pieńki – Płońsk (13,7 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia: 2021 r.
Płońsk – Czosnów (35 km)
Trwają przygotowania do modernizacji istniejącej drogi krajowej nr 7.
Czosnów – Warszawa (20 km)
Trwają przygotowania do modernizacji istniejącej drogi krajowej nr 7.
Warszawa – Grójec (29,3 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia: 2021 r.
WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
Wszystkie odcinki trasy S7 są gotowe i przejezdne.
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
Granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego – Szczepanowice (23 km)
Trwają przygotowania do modernizacji istniejącej drogi krajowej nr 7.
Szczepanowice – Widoma (14 km)
W realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”. Odcinek ma być gotowy w 2022 r.
Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km)
W realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”. Odcinek ma być gotowy w 2022 r.
Lubień – Rabka Zdrój (21 km)
Trwa budowa. Termin zakończenia prac planowany jeszcze w tym roku.
Tunel pod górą Luboń Mały
Trwa budowa. Termin zakończenia prac w 2021 r.