W Zakładzie Gazowniczym w Sandomierzu uroczyście otwarto zmodernizowany punkt obsługi klienta. – To pokazuje, że Polska Spółka Gazownictwa, to nie tylko gazyfikacja i szeroki rozwój, ale przede wszystkim dbanie o klienta i utrzymanie go na rynku, który jest coraz bardziej agresywny – powiedział Radosław Słoniewski, dyrektor oddziału Zakładu Gazowniczego w Kielcach.
Przypomniał o strategicznych inwestycjach spółki. W trakcie realizacji jest budowa sieci gazowniczej od Sandomierza przez powiat opatowski do Ostrowca, a także na odcinkach Lubienia – Mójcza i Masłów – Kielce. To wielomilionowe nakłady.
Do tych przedsięwzięć odniósł się poseł Krzysztof Lipiec, lider świętokrzyskich struktur Prawa i Sprawiedliwości, który powiedział, że to świadczy o tym, iż spółka działa na rzecz rozwoju Polski.
– W województwie świętokrzyskim to odgrywa ogromną rolę, ponieważ likwiduje białe plamy w sieci gazowniczej. Otwarcie zmodernizowanego miejsca obsługi klienta wpisuje się w strategię przybliżania usług instytucji państwowych dla obywateli Polski lokalnej – podkreśla.
– Było kiedyś tak, że likwidowano Polskę powiatową. My dzisiaj staramy się przywracać to wszystko, co w lokalnych społecznościach zostało ludziom odebrane – dodał poseł Lipiec.
Poseł Marek Kwitek odnosząc się do inwestycji oraz do odnowionego punktu obsługi klienta stwierdził, że świadczy to o bardzo dobrej kondycji Zakładu Gazowniczego w Sandomierzu, który jest kontynuatorem przedwojennych tradycji związanych z Centralnym Okręgiem Przemysłowym. Dodał, że inwestycje Polskiej Spółki Gazownictwa są ogromne. W skali kraju wyniosą ponad 2 mld złotych.
Senator PiS Jarosław Rusiecki zwrócił uwagę na cel polityczny, czyli dywersyfikację dostaw gazu do Polski.
– To jest ważna strategia, aby nie poddawać się różnego rodzaju politycznym argumentom w obszarze dostaw gazu. Polski rząd to uczynił. Uniezależnienie się od dostaw gazu od Rosji jest realizowane – podkreślił senator.
Pierwszym klientem, który został obsłużony w zmodernizowanym punkcie obsługi był pan Artur, który podpisał umowę na podłączenie gazu do nowego budynku w gminie Ożarów. Powiedział, że dawno nie był w siedzibie zakładu i jest mile zaskoczony, że jest tu tak przyjemnie.
Sandomierski punkt obsługi klienta jest czwartym, który w tym roku Polska Spółka Gazownictwa oddała po modernizacji. Takie miejsca działają już w Kielcach, Busku-Zdroju i Starachowicach. W przyszłym roku zmodernizowane biuro zostanie otwarte w Skarżysku-Kamiennej.