W budżecie miasta na 2020 rok zarezerwowano pierwsze pieniądze na budowę nowych połączeń. Najwięcej inwestycji związanych jest z północą Krakowa, gdzie do planowanych już od dawna linii z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i Azorów dołącza kolejna.
W planach urzędników pojawiła się koncepcja budowy nowego połączenia z Azorów do Cichego Kącika. Jak przyznaje Jacek Mossakowski z Platformy Komunikacyjnej Miasta Krakowa, inwestycje na północy miasta to takie inwestycje, które są potrzebne na wczoraj.
– Miasto się zapycha. Nawet istniejące sieci tramwajowe już nie wyrabiają. Mamy coraz więcej osiedli, które tych linii tramwajowych potrzebują. Stąd ta ofensywa. Ona jest nastawiona wyraźnie na północ Krakowa – mówi.
Cały czas stoi w miejscu także budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. Tutaj ze względu na rosnące koszty oraz skażenie gruntów przy projektowanej pętli, pojawiają się informacje o możliwym zerwaniu umowy z obecnym wykonawcą. Przypomnijmy, że według pierwszych planów, linia miała być gotowa trzy lata temu.
W planach miasta jest też w przyszłym roku przygotowanie dokumentacji dotyczących budowy linii z Nowego Kleparza do Placu Inwalidów,
Małego Płaszowa do Rybitw, z Salwatora do Przegorzał oraz z Prokocimia do osiedla Rżąka.