Konkurs Eurowizji był doskonałą promocją województwa śląskiego w Europie i na świecie; pokazał pasję młodych ludzi pasującą do pozytywnej energii płynącej z regionu – ocenił marszałek województwa Jakub Chełstowski.
W niedzielę w hali Arena w Gliwicach odbył się finał konkursu Eurowizja Junior, w którym zwyciężyła Polka Wiktoria Gabor. Województwo Śląskie było – obok miasta Gliwice – jednym z partnerów wydarzenia.
„Stawiamy na projekty ambitne. Od roku pokazujemy, że nie boimy się wielkich przedsięwzięć, zarówno inwestycyjnych, gospodarczych, jak też kulturalnych. Eurowizja Junior jest tego najlepszym przykładem. To doskonała promocja województwa śląskiego w Europie i na świecie. Ten wieczór był świętem muzyki, pokazał pasję młodych ludzi i doskonale pasował do pozytywnej energii wypływającej z województwa śląskiego” – podkreślił marszałek Jakub Chełstowski.
W konkursie uczestniczyli reprezentanci 19 krajów. To drugie z rzędu zwycięstwo reprezentantki Polski, po ubiegłorocznym triumfie Roksany Węgiel. Wydarzenie zorganizowały wspólnie Telewizja Polska i Europejska Unia Nadawców.
Pomiędzy występami publiczność zgromadzona w hali oraz przed telewizorami mogła poznać najbardziej charakterystyczne miejsca województwa śląskiego. W krótkich filmikach polskim i europejskim widzom zaprezentowano m.in. katowicką Strefę Kultury, gliwicki rynek, siedzibę Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” w Koszęcinie, Muzeum Ognia w Żorach czy Jezioro Żywieckie.