Władze województwa zagospodarują piąte piętro budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach. W pomieszczeniach do niedawna znajdował się wydział paszportowy Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego, który przeniesiono do sąsiedniego budynku.
– Umowa najmu ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim kończy się z początkiem grudnia – informuje Marcin Piętak, dyrektor gabinetu marszałka.
– Zostaje nam wolna powierzchnia, która ma około 600 metrów kwadratowych. Na pewno z niej skorzystamy. Przeniesiemy wybrane jednostki urzędu, które dziś funkcjonują w innych budynkach – mówi.
Pod uwagę brane są zwłaszcza dwa warianty: przeniesienie z budynku przy ulicy Targowej Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego, bądź dwóch jednostek z budynku przy ulicy Paderewskiego w Kielcach. Chodzi o departamenty kultury i dziedzictwa narodowego oraz edukacji, sportu i turystyki.
Marcin Piętak podkreśla, że chodzi nie tylko o usprawnienie przekazu informacji pomiędzy pracownikami i zarządem, ale też o kwestie finansowe.
– Urząd marszałkowski ma bardzo dużo departamentów poza główną siedzibą. Koszty najmu pomieszczeń wynoszą rocznie około 4 milionów złotych. Za wynajem obiektów dla dwóch departamentów – kultury oraz edukacji płacimy miesięcznie około 20 tysięcy złotych – wylicza.
Zmiany nastąpią prawdopodobnie na początku przyszłego roku, wcześniej trzeba przystosować całe piętro do pracy i je wyremontować. Przeniesienie departamentów to pierwszy krok w stronę większej przeprowadzki, planowanej w związku z budową nowego biurowca urzędu marszałkowskiego.
Władze regionu chciałyby, aby powstał on jeszcze w obecnej kadencji sejmiku. Biurowiec miałby pomieścić wszystkie zewnętrzne obecnie departamenty.