Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na dostawę 30 niskopodłogowych pojazdów, wygrała go poznańska firma Modertrans.
Jak mówi Tomasz Andrzejewski z ZIM, będą to tramwaje nie tylko niskopodłogowe, ale – co równie ważne – dobrze radzące sobie na każdym torowisku. – Mają to być przegubowe tramwaje niskopodłogowe wyposażone w klimatyzację, oraz dwa wózki skrętne. Chcielibyśmy, aby te tramwaje faktycznie mogły poruszać się po całej sieci komunikacji miejskiej. O zwycięstwie w przetargu decydowała nie tylko cena, ale przede wszystkim zapisy techniczne dotyczące pojazdów.
W przetargu na łódzkie tramwaje wystartowały cztery firmy. Modertrans okazał się najtańszy. Miasto za 30 pojazdów zapłaci prawie 270 mln zł. Reszta ofert była droższa, a oferta firmy tureckiej została odrzucona ze względów formalnych. Rozstrzygnięcie przetargu nie oznacza jednak automatycznie podpisania umowy na dostawę. Teraz firmy mają czas na ewentualne odwołania.
Tramwaje powinny trafić do Łodzi do końca 2022 roku, a pierwsze pojazdy już w marcu za dewa lata. Zakup tramwajów to element unijnego projektu „Tramwaj dla Łodzi” w ramach którego remontowane są torowiska – m.in. na ul. Śmigłego-Rydza lub Dąbrowskiego, a także remontowana jest zajezdnia Chocianowice.