W związku z budową Trasy Kaszubskiej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała zmiany w organizacji ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack oraz na ulicy Chwaszczyńskiej.
Już teraz można zauważyć dodatkowe elementy ustawione w pasie drogowym na Obwodnicy w postaci znaków wprowadzających ograniczenie prędkości do 70 km/h i nowego oznakowania poziomego.
OBWODNICA
Ok. 18-22 listopada br. pasy ruchu na Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 m (lewy) oraz 3 m (prawy). Strefa ruchu będzie oddzielona od strefy robót betonowymi barierami. Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską. Pod koniec bieżącego roku tymczasowa organizacja ruchu zostanie wydłużona za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).
Jak tłumaczy GDDKiA, wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest niezbędne do przeprowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających. Planowane jest również poszerzenie korpusu drogowego Obwodnicy i wykonanie nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska. GDDKiA zapowiada też prace związane z likwidacją istniejących sieci.
ZMIANY NA CHWASZCZYŃSKIEJ
Na przełomie listopada i grudnia br. na ulicy Chwaszczyńskiej zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Na odcinku ulicy Chwaszczyńskiej pomiędzy łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta zostanie zamknięta dla ruchu jezdnia w kierunku Chwaszczyna. I w związku z tym ruch będzie odbywał się dwukierunkowo drugą jezdnią.
Zjeżdżając z Obwodnicy z kierunku Gdańska nie będzie można skręcić bezpośrednio w prawo w kierunku Chwaszczyna. Nie będzie można również skręcić bezpośrednio w lewo na Obwodnicę w kierunku portu jadąc z Chwaszczyna. Obie te relacje będzie można wykonać wykorzystując nową zawrotkę, która zostanie wybudowana pomiędzy węzłem z Obwodnicą a skrzyżowaniem z ul. Nowowiczlińską.
Na odcinku pomiędzy węzłem z Obwodową a zjazdem na teren Polifarbu zostanie zamknięta jezdnia prowadząca ruch w kierunku Gdyni. Ruch dwukierunkowy będzie prowadzony drugą jezdnią.
Zamknięcie poszczególnych jezdni Chwaszczyńskiej umożliwi przebudowę uzbrojenia podziemnego oraz prace nad przyczółkiem nowego obiektu mostowego, usunięcie kolizji energetycznej oraz teletechnicznej. Wykonawca prac, firma Polaqua, planuje wykonanie podpór obiektu mostowego, którego filary mają stanąć w środku istniejącej jezdni. Po wykonaniu tych prac rozpoczną się roboty związane z realizacją fragmentu jezdni Trasy Kaszubskiej.
Kolejne tymczasowe organizacje ruchu będą sukcesywnie wprowadzane zgodnie z postępem prac na budowie. GDDKiA planuje wprowadzenie kolejnej, dużej zmiany za około 12 miesięcy.