– To bardzo dobrze skonstruowany arkusz maturalny – tak Danuta Pyrek nauczycielka w Liceum Akademickim Korpusu Kadetów w Suchedniowie ocenia zadania, z którymi mierzyli się dziś absolwenci podczas egzaminu z matematyki. Jej zdaniem – każdy uczeń, który systematycznie przygotowywał się do matury powinien ją zdać niezależnie od swoich matematycznych predyspozycji.
– Od arkuszy na poziomie podstawowym oczekujemy, że pojawią się zadania, które pozwolą uczniowi klasy humanistycznej zdać maturę. W tym arkuszu takich typowych zadań jest tyle, że ich rozwiązanie daje maturzyście wynik 40 procent – informuje Danuta Pyrek.
Jako przykłady standardowego zadania często rozwiązywanego w trakcie lekcji podaje między innymi zadanie nr 1 związane z obliczeniem logarytmu, czy zadanie 6, gdzie maturzyści musieli znaleźć rozwiązanie równania. Takich standardowych zadań jest więcej.
– Bardzo przyjaznymi dla ucznia są zadania 8, 9 i 10. Autor przedstawił wykres paraboli i do tego mamy pytania na poziomie elementarnym i absolwent powinien zwyczajnie z wykresu odczytać informację i zaznaczyć właściwą odpowiedź – tłumaczy Danuta Pyrek.
Nauczycielka nie ukrywa, że cieszy ją fakt, iż już drugi rok z rzędu maturzyści pracują z bardzo dobrze przemyślanym arkuszem z matematyki.
– Eksperci układający zadania wypracowali dobry schemat, który mam nadzieję będzie powtarzany w przyszłych latach – twierdzi matematyczka.