Po kilku miesiącach oczekiwania przeprowadzona zostanie reorganizacja Urzędu Miasta Kielce. Prezydent Bogdan Wenta podpisał zarządzenie w tej sprawie. Nowa struktura ma obowiązywać od 23 kwietnia.
W urzędzie będzie funkcjonować 10 wydziałów, 4 biura na prawach wydziałów, Urząd Stanu Cywilnego oraz Kancelaria Prezydenta. Oznacza to w praktyce, że zamiast 40, będzie 26 dyrektorów.
Nowością ma być między innymi wydział przedsiębiorczości i komunikacji społecznej. Zajmie się współpracą z fundacjami pozarządowymi oraz sprawami związanymi z budżetem obywatelskim. Będzie także odpowiedzialny za konsultacje społeczne. Poza tym, zajmie się promocją miasta i kreowaniem jego wizerunku. Wydział ma być także odpowiedzialny za obsługę działalności gospodarczej i współpracę z przedsiębiorcami oraz obsługę inwestorów.
Paweł Gągorowski, pełnomocnik prezydenta Kielc informuje, że cały czas prowadzone są rozmowy z osobami, które w nowej strukturze będą pełnić funkcje kierownicze w urzędzie.
– Wszystko zostanie przedstawione w kolejnym tygodniu przy wejściu zarządzenia w życie. Wiele rozmów zostało przeprowadzonych z dotychczasowymi dyrektorami i innymi pracownikami urzędu. Prezydent ma także zamiar dać szanse osobom, które pracują na niższych szczeblach i nigdy nie miały możliwości awansowania w strukturze urzędu. Może się też okazać, że będą potrzebne konkursy – powiedział pełnomocnik prezydenta.
Niewykluczone, że w związku z reorganizacją, siedziby zmienią niektóre wydziały urzędu miasta.
– Dzisiaj mamy taką sytuację, że niektóre wydziały urzędu są zlokalizowane nawet w trzech miejscach w Kielcach. Finalnie prezydent Kielc chciałby doprowadzić do tego, aby np. wszystkie sprawy obywatelskie załatwić w jednym miejscu. Celem jest, aby to była ulica Leśna albo Rynek – dodał. W planach jest remont dawnego gmachu UJK na potrzeby Urzędu Miasta. Na razie nie wiadomo jednak, czy uda się to przeprowadzić w tym roku.
Prezydentowi, w nowej strukturze, podlegać będzie 9 biur i wydziałów, wśród nich między innymi: Buro Zarządzania Funduszami Europejskimi, Wydział Przedsiębiorczości i Komunikacji Przestrzennej, a także biuro zajmujące się rozwojem smart city.
Obowiązki podzielono także między dwóch zastępców prezydenta, sekretarza oraz skarbnika miasta. W kieleckim ratuszu pracuje obecnie około 600 osób.