Likwidacja Wydziału Promocji i dwóch referatów w Wydziale Geodezji, a także poszerzenie zakresu działania Wydziału Inwestycji to jedyne zmiany w strukturze organizacyjnej Starostwa Powiatowego w Opatowie, jakie wprowadził nowy zarząd powiatu.
Obowiązki, jakie spoczywały na Wydziale Promocji zostały przeniesione na Powiatowe Centrum Kultury, Turystyki i Rekreacji w Opatowie.
Tomasz Staniek, starosta opatowski informuje, że jednostka zarządza m.in. największą atrakcją, jaką jest Podziemna Trasa Turystyczna.
– Będziemy chcieli udoskonalić system zwiedzania tej trasy, zaopatrzymy ją w stałą wystawę. Duże zadania czekają tę jednostkę, dlatego tam przenosimy całą promocję – wyjaśnia Tomasz Staniek.
Powiatowe Centrum Kultury zarządza także placem rekreacyjnym na tzw. promenadzie oraz będzie organizować pracę Domu Muzealnego, który znajduje się na placu szpitalnym i wkrótce zostanie oddany do użytku.
Z kolei zmiany w wydziale geodezji doprowadziły do likwidacji dwóch stanowisk kierowniczych. Oba referaty zamienione zostały w wieloosobowe stanowiska.
– Do tej pory kierownik referatu miał pod sobą trzy lub cztery osoby. Uznaliśmy, że nie ma sensu mnożyć stanowisk kierowniczych – wyjaśnia starosta.
Jak dodaje, od momentu przejścia na emeryturę kierowników w 2017 roku, stanowiska pozostawały nieobsadzone.