Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przed końcem tego roku będzie można przejechać ekspresową „siódemką” przez całe województwo świętokrzyskie. Prace nad budową odcinka drogi od Skarżyska-Kamiennej do granicy z województwem mazowieckim są już na półmetku, dlatego niewykluczone, że znacząco przed terminem, jezdnie zostaną udostępnione pojazdom.
Jak informuje Małgorzata Pawelec z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawca zwiększył tempo prac, nie przerywając ich na czas zimy. Zaznacza jednak, że wcześniejsze oddanie drogi zależeć będzie od warunków pogodowych.
Inwestycja, która w całości ma zakończyć się w maju przyszłego roku, domknie świętokrzyski odcinek ekspresowej drogi S7. Trasa będzie wiodła nowym śladem, na zachód od istniejącej drogi. Odcinek o długości 7,5 kilometra połączy fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województwa mazowieckiego z istniejącym węzłem w Skarżysku-Kamiennej. Częścią inwestycji jest budowa dwóch węzłów: „Skarżysko Północ” i „Skarżysko Zachód”.
Prace prowadzi firma Budimex, a całkowity koszt robót to około 260 milionów złotych.
S7 ODCINEK GRANICA WOJEWÓDZTW MAZOWIECKIEGO I ŚWIĘTOKRZYSKIEGO – SKARŻYSKO-KAMIENNA
Długość odcinka: 7,6 km
Wartość inwestycji: 344,4 mln zł
HARMONOGRAM PRAC:
10.10.2017 r. – podpisanie umowy z wykonawcą, firmą Budimex
10.10.2017 r. – rozpoczęcie robót
9.05.2020 r. – planowane zakończenie robót
Odcinek o długości 7,6 km połączy istniejący fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki inwestycji, która zakończy się w 2020 roku, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.
PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE:
Długość odcinka: 7,57 km
Przekrój drogi: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu, docelowo 2×3 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego: 12,0 m (w tym rezerwa na 3 pas 2 x 3,5 m)
ZAKRES INWESTYCJI
– budowa dwóch jezdni drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, wraz z zachowaniem rezerwy w pasie dzielącym pod dobudowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu
– budowa dwóch węzłów drogowych: „Skarżysko-Północ” na połączeniu drogi ekspresowej z istniejącą drogą krajową nr 7 w rejonie miejscowości Skarżysko Książęce oraz węzła „Skarżysko-Centrum” na połączeniu drogi ekspresowej z ulicą Piłsudskiego w Skarżysku- Kamiennej, zapewniających powiązanie drogi ekspresowej z istniejącą siecią dróg publicznych
– przebudowa odcinków dróg powiatowych i gminnych kolidujących z drogą ekspresową
– budowa dróg dojazdowych, równoległych do drogi ekspresowej, zapewniających obsługę komunikacyjną terenom przyległym do drogi ekspresowej terenów
– budowa mostów i wiaduktów w miejscach skrzyżowań drogi ekspresowej z istniejącą siecią drogową, rzeką Oleśnicą, na węzłach i w miejscach kolizji ze szlakami migracyjnymi zwierząt
– budowa przepustów w miejscach kolizji drogi ekspresowej z istniejącą siecią rowów melioracyjnych oraz przepustów wynikających z systemu odwodnienia drogi
– budowa systemu odwodnienia drogi (rowy drogowe, kanalizacji deszczowej, drenaż w pasie dzielącym itp.)
– budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie poziome, oznakowanie pionowe, bariery energochłonne, stacje pogodowe, znaki zmiennej treści itp.)
– budowa oświetlenia drogi w rejonie węzłów drogowych
– budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, pasy zieleni izolacyjnej, ogrodzenia itp.)
– przebudowa i zabezpieczenie kolizji z urządzeniami infrastruktury technicznej (sieci energetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne)