– Jak sama nazwa wskazuje, jestem po stronie klienta – powiedział w „Na każdą pogodę” Rafa Szyba. Powiatowy rzecznik konsumentów wyjaśnił, że może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować – za ich zgodą – do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę ich interesów. Najczęściej sprawy dotyczą usług telekomunikacyjnych, energetycznych i związanych ze sprzedażą produktów medycznych, które nie mają nic wspólnego z lecznictwem.
Poza tym konsumenci proszą o pomoc w rozstrzygnięciu sporów dotyczących zawarcia umów deweloperskich, czy finansowych. Jak tłumaczył gość Radia Kielce rzecznik nie pomoże na przykład w sprawach roszczeń przedsiębiorców, chyba, że dotyczy to naruszenia konkurencji przez innych przedsiębiorców. Zgłoszenia przyjmowane są osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kielcach oraz telefonicznie: 41 200 12 80 i mailowo: szyba.r@powiat.kielce.pl – wyjaśnił Rafał Szyba, powiatowy rzecznik konsumentów.
Posłuchaj audycji
Część pierwsza:
Część druga: