Pojawiły się plany wybudowania w Kielcach kompleksu sportowo-rekreacyjnego, którego głównym elementem miałaby być skocznia narciarska – dowiedziało się Radio Kielce.
W gabinecie prezydenta miasta Bogdana Wenty odbyło się dziś pierwsze robocze spotkanie z udziałem pomysłodawcy przedsięwzięcia Wiesława Wojciechowskiego oraz przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. Urzędnicy nie chcą udzielać żadnych informacji na ten temat.
Wiesław Wojciechowski powiedział Radiu Kielce, że kompleks miałby powstać albo w okolicach góry Telegraf albo na Stadionie, gdzie przed laty na szczycie Pierścienicy była skocznia narciarska o punkcie konstrukcyjnym 60 metrów, której pozostałości zostały zburzone 19 września 2006 roku. Oprócz skoczni elementami kompleksu miałyby się stać: kryta pływalnia i niewielki stadion z bieżnią tartanową.
– To byłoby miejsce szkolenia młodzieży, ale również rozgrywania zawodów m.in. w skokach narciarskich na przykład rangi mistrzostw Polski – poinformował Radio Kielce Wiesław Wojciechowski.
Finansowanie budowy kieleckiego kompleksu miałoby pochodzić z budżetu państwa i od prywatnych sponsorów.
Wiesław Wojciechowski zapowiada, że w pierwszym kwartale przyszłego roku ma odbyć się w Kielcach kolejne spotkanie w tej sprawie.
SKOCZNIA NARCIARSKA W KIELCACH
Prowizoryczna skocznia, na której oddawano pierwsze skoki, powstała pod koniec lat 30. XX wieku. Drewniany obiekt został natomiast otwarty 14 lutego 1954 roku. Skocznia nie spełniała jednak wymogów regulaminowych i dlatego nie mogły być na niej rozgrywane zawody. Betonowa skocznia została otwarta 11 stycznia 1970 roku. Pierwsze zawody, które oglądało kilka tysięcy widzów, wygrał Józef Zubek (Start Zakopane), który oddał skoki na odległość 42 i 43 metrów. Rekord skoczni należy natomiast do Stanisława Janika (Gwardia-Wisła Zakopane) – 45 metrów. W latach 70. XX wieku na skoczni organizowany był m.in. konkurs o Puchar Prezydenta Kielc. Ostatnie zawody odbyły się 8 lutego 1976 roku. Skocznia po zamknięciu pełniła funkcję platformy widokowej. Została ona jednak zdewastowana i ostatecznie – ze względów finansowych – wyburzona 19 września 2006 roku.