Suchedniowscy radni wyrazili zgodę na zawarcie przez tamtejszą gminę porozumienia ramowego ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe i powiatem skarżyskim w sprawie zasad współpracy przy budowie tunelu dla pojazdów i podziemnego przejścia pieszo-rowerowego w Suchedniowie. Miałoby ono zastąpić istniejący przejazd drogowo-kolejowy obok dworca PKP. W obradach uczestniczyli wszyscy radni.
Jak podkreślił burmistrz Suchedniowa Cezary Błach, przyjęte porozumienie precyzuje zakresy obowiązków dla poszczególnych stron.
– PKP PLK wykona dwa obiekty, czyli przejście podziemne pieszo-rowerowe oraz wiadukt drogowy, wraz z częścią drogi pod tym wiaduktem łączącą stronę zachodnią i stronę wschodnią – mówi burmistrz Suchedniowa Cezary Błach.
Powiat skarżyski zajmie się częścią drogi po stronie zachodniej, natomiast gmina Suchedniów pracami po stronie wschodniej.
– Chodzi o ciąg ulicy Stokowiec, która w tym momencie jest droga gminną – dodał Cezary Błach.
O realizację tej ważnej dla Suchedniowa inwestycji od 1995 roku zabiegała poseł PiS Maria Zuba.
– Liczne rozmowy, przybliżanie tego rozwiązania mieszkańcom Suchedniowa przez ostanie 2 lata, intensywne spotkania zaowocowały. Jednogłośna decyzja radnych jest dla mnie największym zadowoleniem – powiedziała Maria Zuba.
Jak dodała, likwidacja przejazdu kolejowego i w to miejsce budowa tunelu dla pojazdów i przejścia dla pieszych znacznie poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i przyjezdnych, a także wpłynie na rozwój komunikacyjny miasta.
Jak informowaliśmy, inwestycja została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego. Ma zostać zrealizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom – Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kraków. PKP – PLK planuje, że wykonawca prac wybrany zostanie w 2020 roku, a dwa lata później inwestycja będzie gotowa.