Mieszkańcy Wolicy w gminie Chęciny doczekają się wreszcie kładki nad torami kolejowymi. O przejście walczyli od wielu lat. Tory podzieliły miejscowość pod koniec XIX wieku. Początkowo kolej przyczyniła się do rozwoju Wolicy. Powstał tam zakład wapienniczy, działały dwie kopalnie oraz cegielnia. Z czysto rolniczej wsi Wolica zaczęła przeobrażać się w osadę rolniczo – przemysłową.
Jednak z biegiem lat przemysł przestał odgrywać ważną rolę, a przestarzała infrastruktura kolejowa stała się uciążliwa dla mieszkańców. Największym problemem był brak bezpiecznej przeprawy do lokalnej stacji. Mieszkańcy przez lata przechodzili do niej zwyczajowym „dzikim” przejściem. Jednak w ostatnim czasie to miejsce jest kontrolowane przez Straż Ochrony Kolei.
Burmistrz Chęcin Robert Jaworski przyznaje, że problem jest znany od lat. Gmina nie mogła podjąć się budowy kładki, ponieważ nie może inwestować na terenach należących do kolei. Ponadto, korespondencja, którą burmistrz prowadził z PKP PLK oraz prośby o budowę kładki nie odnosiły skutku. – Przełom nastąpił w ostatnich dniach. PLK w odpowiedzi na kolejne pismo zadeklarowało, że inwestycja w końcu zostanie zrealizowana. Budowa kładki będzie włączona w projekt modernizacji linii kolejowej nr 8. Oprócz tego w Wolicy odnowione zostaną dwa przejazdy dla samochodów.
Burmistrz stwierdził jednocześnie, że spore zasługi w tym, aby PKP zainteresowało się tą sprawą miały interwencje posła Krzysztofa Lipca. Parlamentarzysta, który spotkał się dzisiaj z mieszkańcami Wolicy wyraził zadowolenie, że dopięli swego oraz, że mógł dołożyć do tego swoją cegiełkę. Jak powiedział – przy odrobinie dobrej woli udaje się realizować również projekty, które przez lata wydawały się nie do zrobienia.
Mieszkańcy Wolicy cieszą się z przełomu w tej sprawie. Przyznają, że kładka jest bardzo potrzebna. Tory podzieliły miejscowość, a te osoby, które mają swoje domy po jej południowej stronie, aby legalnie przez nie przejść, muszą nadkładać prawie dwa kilometry drogi. Dodają, że w miejscowości żyje wiele osób starszych, które mają problem z przemieszczaniem się.
Nie ukrywają jednak, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie do czasu remontu linii nr 8, przejścia tymczasowego nad torami. Modernizacja tego połączenia kolejowego ma się rozpocząć w roku 2020 i skończyć w 2022.