Szkoły będą mogły wydawać uczniom elektroniczne legitymacje szkolne. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowuje zmiany w prawie, które to umożliwią. Jak mówi Anna Ostrowska, rzecznik MEN, elektroniczna legitymacja będzie bardziej wygodna niż papierowa. Ministerstwo przygotowało już projekt rozporządzenia w tej sprawie, jest on obecnie w trakcie konsultacji międzyresortowych.
– Możliwość wprowadzenia elektronicznych legitymacji szkolnych to ukłon w kierunku próśb i sugestii zgłaszanych przez samych uczniów. To wynika z rozwoju technologicznego. Uczniowie mają już w swoich portfelach wiele elektronicznych kart. Chcemy, by szkolne legitymacje przypominały te, których używają studenci. Aby były wygodniejsze w użyciu - tłumaczy Anna Ostrowska.
Na elektronicznym dokumencie byłyby zapisane podstawowe informacje dotyczące ucznia oraz szkoły. MEN nie wyklucza, że w przyszłości na legitymacji można byłoby zapisywać dodatkowe dane. Resort chce, by elektroniczny dokument był kolejnym elementem nowoczesnych technologii wprowadzanych do polskiej edukacji.
Na razie nie wiadomo, czy kieleckie szkoły zdecydują się na wprowadzenie tego rozwiązania. W kieleckim ratuszu usłyszeliśmy, że ten pomysł będzie rozważany.
Bardzo pozytywnie o koncepcji elektronicznej legitymacji wypowiada się Marek Materek, prezydent Starachowic. Zastrzega, że o tym, czy będzie zachęcał starachowickie placówki oświatowe do przejścia z papierowych dokumentów na cyfrowe, wypowie się dopiero kiedy pozna ostateczną wersję rozporządzenia, ale jego zdaniem to dobry kierunek zmian.
– Świat i technologia idą do przodu, edukacja musi za tym nadążyć. Elektroniczne legitymacje to pomysł bardzo ciekawy, tym bardziej, że w Regionalnym Programie Operacyjnym złożyliśmy projekt, który ma rozwinąć nasze szkoły w zakresie nowych technologii - mówi Marek Materek.
Konsultacje rozporządzenia wprowadzającego elektroniczne legitymacje zakończą się 19 lutego. Natomiast dokument szkoły będą mogły wydawać od 1 września.