Kieleccy urzędnicy ogłosili przetarg na modernizację budynku przy ulicy Leśnej, w którym ma się mieścić część wydziałów Urzędu Miasta. Pierwszy etap prac ma dotyczyć przygotowania pomieszczeń na archiwum.
Jak informowaliśmy, remont budynku podzielono na dwa etapy, ponieważ w poprzednich przetargach nie udało się wyłonić wykonawcy. Najpilniejszą potrzebą jest przygotowanie archiwum dla wydziału komunikacji, które ma mieścić się w piwnicach gmachu. Oprócz tego w ramach inwestycji ocieplone zostaną fundamenty budynku i przygotowane instalacje wewnętrzne.
Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie wykonana główna część prac. Chodzi o przygotowanie biura obsługi interesanta. W budynku mają powstać hale operacyjne z poczekalnią oraz kabinami, w których interesanci będą obsługiwani. Na drugim piętrze powstanie sala konferencyjna. Jedno z pomieszczeń zostanie przeznaczone także na potrzeby straży miejskiej.
Budynek przy ulicy Leśnej miasto odkupiło od Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w 2015 roku za prawie 9 milionów złotych. Urzędnicy oczekują także na decyzje Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które ma zadecydować, czy możliwe jest wyburzenie drugiej części gmachu. Ratusz chce w jego miejsce wybudować nowoczesny biurowiec. Jak informowaliśmy, z takim działaniem nie zgadza się wojewódzki konserwator zabytków. W jego opinii, budynek jest zabytkiem i nie może zostać wyburzony.