Facebook ma być orężem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, w walce z internetowym hejtem. Zdaniem władz spółki, od rozpoczęcia zamieszania z przetargiem komunikacyjnym, w mediach społecznościowych zaczęła się pojawiać fala krytyki, która często nie jest zasadna.
Elżbieta Śreniawska, prezes MPK, tłumaczy, że za pośrednictwem Facebooka firma będzie dementować nieprawdziwe informacje i powielane zarzuty.
– Żadna ze skarg, którą otrzymujemy drogą mailową, listownie, czy osobiście w naszej siedzibie nie pozostaje bez odpowiedzi. Ostatnio coraz więcej oskarżeń i pytań pojawia się w mediach społecznościowych. Chcemy na bieżąco odpowiadać na te wpisy – dodaje.
W 2014 roku pismo samorządu terytorialnego „Wspólnota” uznało, że spośród 19 największych polskich miast, Kielce mają najlepszą komunikację miejską. Autobusami MPK podróżuje dziennie około 100 tys. osób.