O roli mediów w upowszechnianiu informacji publicznej debatowali dziś dziennikarze oraz przedstawiciele urzędów w Instytucie Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Zdania na temat wagi informacji publicznej były podzielone.
Według Janusza Knapa, prezesa Radia Kielce nie jest ona zbyt istotna dla mediów, bowiem dziennikarze potrafią zdobyć interesujące ich informacje z własnych źródeł. Jak podkreśla Janusz Knap, sama w sobie informacja publiczna często jest mało czytelna dla potencjalnego słuchacza, czy widza, stąd duża rola dziennikarzy w jej umiejętnym przetworzeniu, w taki sposób aby była przyswajalna dla odbiorcy.
Piotr Rozpara, zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej w Kielcach dodaje, że dla dziennikarza, a co za tym idzie również czytelnika, informacje publikowane przez urzędy są często zbyt późne i dotyczą inwestycji oraz innych projektów już zakończonych. Poza tym większość osób nie wie, gdzie w Biuletynie Informacji Publicznej szukać interesujących ich wiadomości.
Anna Ciulęba, rzecznik prezydenta Kielc nie ukrywa, że dla urzędów bardzo ważna jest współpraca z mediami, bowiem tylko w ten sposób informacja na przykład o otwarciu nowej drogi czy remoncie i utrudnieniach z nim związanych może dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Janusz Knap dodaje, że informacja publiczna często jest błędnie interpretowana, co może skutkować powstawaniem tak zwanych fake newsów. A te niekiedy mają ogromny wpływ na życie publiczne. Jako przykład podaje między innymi ostatnie wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, gdzie w mediach społecznościowych pojawiło się mnóstwo fałszywych informacji. O próbę wpłynięcia na wynik wyborów oskarżana jest Rosja. Jak podkreśla prezes Radia Kielce, uporanie się z problemem fake newsów jest ogromnym wyzwaniem, przed którym stoi prawo nie tylko w Polsce.