O kieleckim Centrum Geoedukacji, będzie można poczytać podczas podróży pociągami PKP Intercity. Materiał promujący instytucję pojawił się w magazynie pokładowym, dystrybuowanym w całej Polsce. Zdaniem przedstawicieli Geoparku, jest to świetna forma promocji dla placówki.
W publikacji mowa jest o najciekawszych nieformalnych centrach, które skutecznie łączą edukacje z nauką. Centrum Geoedukacji zostało zestawione z takimi instytucjami, jak warszawskie Centrum Nauki Kopernik czy Centrum Nauki i Wiedzy o Wodzie we Wrocławiu – uznane przez National Geographic za jeden z siedmiu nowych cudów naszego kraju.
Michał Poros z Geoparku twierdzi, że to dla instytucji spore wyróżnienie. Dodał, że świadczy to o skutecznej promocji placówki na portalach społecznościowych, a przede wszystkim o tym, że centrum ma do zaproponowania bardzo ciekawą ofertę.
– Pokazywana jest tu wyjątkowa specyfika Gór Świętokrzyskich. Nasze miasto i region to świetne miejsce do edukacji geologicznej. Można tu znaleźć zarówno skamieniałe koralowce, jak i tropy dinozaurów. Nie powielamy elementów, które są w innych centrach w Polsce. Liczymy na to, że taka forma promocji pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców nie tylko z naszego regionu – stwierdził Poros.
Dodał jednocześnie, że kolejnym atutem centrum jest to, że oferta jest dostosowana do różnych grup odbiorców. Atrakcją jest kapsuła 5D, która zabiera zwiedzających w podróż w głąb Ziemi i pozwala poznać wnętrze naszej planety wszystkimi zmysłami. Dodatkowo centrum organizuje się warsztaty terenowe w okolicach Kielc. Z oferty korzystają szkoły, uczelnie wyższe grup zorganizowane i indywidualni turyści.
Rocznie Centrum Geoedukacji odwiedza średnio 40 tys. osób.