Widoczna promocja na poziomie całego kraju, konsolidacja działań podmiotów turystycznych i wykorzystanie naturalnych walorów przyrodniczych rejonu ostrowieckiego – to główne założenia powstającej koncepcji rozwoju turystyki w powiecie ostrowieckim.
Krzysztof Ołownia ze Starostwa Powiatowego podkreśla, że podejmowanych już jest wiele działań na rzecz promocji turystycznej. Przykładem tego był Krzemienny Zlot, piknik na zakończenie lata. Punktem otwierającym spotkanie był rajd samochodów zabytkowych. Jego trasa wiodła po najciekawszych miejscach powiatu.
Wypromowaniu atrakcji powiatu poza granicami województwa świętokrzyskiego będzie służyć poszerzona informacja internetowa, dotycząca walorów ziemi ostrowieckiej. Krzysztof Ołownia zaznacza, że może ona się opierać o istniejącą stronę powiatu ostrowiecki.eu, niewykluczone jest także powstanie nowej witryny.
Istotnym elementem rozwoju jest także scalenie działań podmiotów gospodarczych działających w branży. Lokale gastronomiczne, punkty noclegowe czy turystyczne swojego rozwoju powinny upatrywać we wspólnym działaniu, a nie konkurencji.
Bożena Tylikowska i Marek Karłowski z Instytutu Badawczego IPC z Wrocławia wskazują na trzy najważniejsze punkty, które mogą ożywić turystykę w regionie. To kompleks w Bałtowie, muzeum w Krzemionkach Opatowskich oraz fabryka porcelany w Ćmielowie. Dodatkowym atutem są walory naturalne powiatu.