Multimedialna, mobilna „Kapsuła Wrażeń” zaopatrzona w nowoczesne narzędzia technologiczne, stoiska promocyjne, interaktywne miasteczko zabaw dla dzieci i mini kino 3D – taki pomysł na promocję Buska-Zdroju i Ponidzia ma Stowarzyszenie Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz. Organizacja ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie kapsuły.
Mobilna platforma z licznymi atrakcjami zdaniem sekretarz stowarzyszenia, Małgorzaty Donoch, będzie idealnym narzędziem do promocji buskiego regionu na wszelkiego rodzaju imprezach nie tylko w regionie, ale i w całej Polsce i Europie. Jak dodaje, promocja będzie odbywała się w bardzo nowoczesnym wydaniu.
– Wykorzystując nowoczesne narzędzia technologiczne chcemy pokazywać odbiorcom w różnym wieku potencjał naszego regionu, szczególnie jego walory uzdrowiskowe – tłumaczy Małgorzata Donoch.
We wnętrzu pojazdu zainstalowany zostanie innowacyjny system projekcji virtual reality, który umożliwi projekcję filmów i animacji sferycznych. Kilkuminutowe seanse zabiorą gości w wirtualną podróż po Ponidziu. Uczestnik sam będzie decydował, na czym koncentruje się jego uwaga i co chce oglądać mając przy tym wrażenie faktycznej obecności np. w buskim Parku Zdrojowym - wyjaśnia Małgorzata Donoch.
– Mobilna, wirtualna kapsuła jest odpowiedzią na coraz większą popularność innowacyjnych form promocji oraz wynikiem naszych poszukiwań i obserwacji dzisiejszej rzeczywistości opartej o nowe technologie. To właśnie ta rzeczywistość każe nam iść w tę stronę – podkreśliła sekretarz Stowarzyszenia Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz.
Wirtualna „Kapsuła Wrażeń” będzie również wyróżniała się swoim wyglądem zewnętrznym. Ma być kolorowa i pełna symboli odnoszących się do Ponidzia. Siłą pociągową, która ma umożliwić jej przemieszczanie po świecie będzie samochód przeznaczony na ten cel przez buskie Centrum Kultury, z którym stowarzyszenie nawiązało współpracę.
Kapsuła będzie kosztowała ponad 300 tys. złotych. Większość sumy pokryje unijna dotacja, o którą zabiega Lokalna Grupa Działania „Królewskie Ponidzie”. Pojazd będzie przemieszczał się w zależności od potrzeb promocyjnych. Pierwsze tournee kapsuły zaplanowano na październik. Na początek, nie inaczej, objazd po Busku-Zdroju.