Turniej UEFA EURO U21, którego Kielce było jednym z miast gospodarzy, okazał się wydarzeniem doskonale promującym stolicę regionu świętokrzyskiego. Przez ostatnie 10 miesięcy w polskich mediach, na portalach internetowych, w prasie, radiu i telewizji ukazało się ponad 9 tysięcy publikacji, w których w kontekście mistrzostw wspomniano o Kielcach.
Prezydent Wojciech Lubawski podziękował osobom zaangażowanym w organizację imprezy, wręczając im w sali Urzędu Stanu Cywilnego okolicznościowe dyplomy i upominki. Wśród wyróżnionych znaleźli się, m.in., przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Pogotowia, Miejskiego Zarządu Dróg, Zarządu Transportu Miejskiego, Urzędu Miasta i wolontariuszy.
– Impreza, która wymagała od nas ogromnego zaangażowania finansowego i organizacyjnego, zakończyła się sukcesem. Taką opinię wyrazili wysocy rangą przedstawiciele UEFA i PZPN. Rozmawiałam ze Zbigniewem Bońkiem i wieloma działaczami. Stawiają oni Kielce za przykład. Wiadomo, że samo się to nie zrobiło. Potrzeba było zaangażowania wielu ludzi. To nie były tylko mecz, ale również przyjęcie kibiców czy zorganizowanie promocji. Zaistnieliśmy w europejskich mediach i świadomości wielu miłośników piłki nożnej – stwierdził prezydent Wojciech Lubawski.
Spotkania rozgrywane na Stadionie Miejskim w Kielcach transmitowane były do ponad 150 krajów, a relacjonowało je łącznie 250 korespondentów. Liczba odsłon witryn internetowych przekazujących kolejne newsy z mistrzostw przekracza setki tysięcy.
– Szkoda tylko, że za sukcesem organizacyjnym nie poszedł sportowy. Mocno kibicowaliśmy „biało – czerwonym”, ale delikatnie mówiąc.. grali słabo – dodał Wojciech Lubawski.
Informacje z meczów rozgrywanych w stolicy regionu pojawiały się na stronach angielskiej, szwedzkiej i słowackiej federacji piłkarskiej. The Telegraph, The Sun, Daily Mail czy The Guardian na swoich łamach przekazywały relacje z treningów i pobytu angielskiej reprezentacji w Kielcach.
W szwedzkich serwisach informacyjnych, między innymi Aftonbladet, Svenska Fans czy Expressen TV można było przeczytać o „potopie szwedzkim” oraz inwazji Szwedów na Kielce.
Organizacja młodzieżowych mistrzostw w piłce nożnej w stolicy regionu budziła wiele emocji i była szeroko komentowana. Z raportu prezentującego zasięg turnieju wynika, że organizacja meczów była doskonałym wydarzeniem promującym miasto wartym prawie 46 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.