Patrole seniorów przemierzające ulice Starachowic będą liczniejsze. Rok temu, dzięki programowi MSWiA powstał pierwszy w Polsce „Senior Patrol”. Formuła się sprawdziła i w tym roku zostanie rozbudowana z 2 do 4 – trzyosobowych grup.
Seniorzy informują władze miasta o zniszczeniach w mieście, np. o chodnikach, które wymagają pilnej naprawy. Zdarza się, że są świadkami sytuacji, która wymaga interwencji policji. Były też przypadki, w których seniorzy udzielali pierwszej pomocy. Są do tego przeszkoleni i mają ze sobą wyposażoną apteczkę.
Prezydent miasta- Marek Materek podkreśla, że dzięki pracy starszych ludzi, do magistratu spływa wiele informacji o tym, co należy w mieście poprawić. Po wspólnej analizie dotychczasowej działalności, ustalono, że należy usprawnić proces przekazywania wniosków przez patrole. Będą one trafiały bezpośrednio do pracowników referatu gospodarki komunalnej- odpowiedzialnych za ich realizację.
Zgłoszenia najczęściej dotyczą uszkodzenia ławek i latarni, wraków zajmujących miejsca parkingowe, albo nieprawidłowo oznakowanych dróg.
Komendant Straży Miejskiej w Starachowicach- Waldemar Jakubowski wysoko ocenia pracę patroli, podkreślając że ich informacje i uwagi dotyczą często nieprawidłowości będących zagrożeniem dla mieszkańców.
Funkcjonowanie Senior patroli jest możliwe, dzięki dofinansowaniu z MSWiA.