W Instytucie Dizajnu zaprezentowana zostanie nowa wystawa, która poprzez współczesne projektowanie przeniesie odbiorcę kilka dekad wstecz. Ekspozycja „Skup-Hurt-Detal” na przykładzie marki odzieżowej Pan Tu Nie Stał pokaże, jak od podstaw powstaje produkt, który trafia na półki i osiąga sukces wśród klientów.
Będzie można prześledzić wszystkie etapy projektowe od wstępnej koncepcji, aż po reklamę produktu. W Galerii Głównej zaprezentowane zostaną m.in. produkty z nadrukowanymi słowami, których kiedyś powszechnie się używało, jak absztyfikant lub zołza - mówi kuratorka wystawy Joanna Kurkiewicz.
Wystawa będzie podzielona na kilka części. Poza produktami będzie można zobaczyć 26 etapów produkcji, a także komunikację marki z klientami. Wokół marki Pan Tu Nie Stał stworzyła się cała społeczność i odbiorcy, którzy bardzo się identyfikują z tymi produktami. Będzie można też zobaczyć autentyczne przedmioty z okresu PRL-u z powojennym wzornictwem, które były najważniejszymi inspiracjami dla współczesnych twórców.
Wernisaż wystawy odbędzie się w piątek, 19 maja o godzinie 18.00. Podczas otwarcia będzie można porozmawiać z twórcami marki Pan Tu Nie Stał, którzy przez wiele lat zbierali przedmioty związane z PRL-owskim wzornictwem. Wystawa będzie czynna do września. Będą jej towarzyszyć liczne warsztaty.