Kieleccy urzędnicy opracowali nowe zasady wynajmu, dzierżawy oraz sprzedaży miejskich nieruchomości. Proponowane zmiany mają usprawnić pracę radnych i urzędników. Dotychczas wszystkie takie uchwały trafiały pod dyskusję Rady Miasta, często było ich bardzo dużo. Po przyjęciu proponowanych zmian część uchwał akceptować będą pracownicy wydziału gospodarki nieruchomościami i geodezji – poinformował jego dyrektor Filip Pietrzyk.
Chodzi m.in. o przedłużenie dzierżaw pod ogrody przydomowe, dojścia, dojazdy, działalność sezonową do dziewięciu miesięcy bez trwałej zabudowy, pod zieleńce, czy garaże. Analogicznie dotyczy to również sprzedaży działek np. pod poprawę zagospodarowania, na rzecz współwłaściciela, czy nabywanie nieruchomości z przeznaczeniem na drogi.
Wielokrotnie przy zbyciu nieruchomości pojawiały się wątpliwości, czy dotychczasowa działalność w nich prowadzona zostanie zachowana. Tak było m.in. przy sprzedaży kawiarni Wiedeńska przy ulicy Paderewskiego, czy księgarni przy ulicy Sienkiewicza, gdzie w krótkim czasie właściciele sprzedali je bankowi i drogerii.
Filip Pietrzyk dodał, że w przypadku sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu nie ma możliwości kontroli tego, co zrobi nabywca. Inaczej jest w sytuacji, gdy nieruchomość jest oddawana w użytkowanie wieczyste. Dlatego urzędnicy będą częściej sięgać po ten mechanizm. W tej kwestii decydujący głos nadal będą mieli radni.
Decyzję dotyczącą zmian zasad wynajmu, dzierżawy oraz sprzedaży nieruchomości podejmą radni na najbliższej sesji, która odbędzie się 18 maja.