Fotografie przedstawiające budynki synagog i domów modlitwy, a w wielu przypadkach ich pozostałości składają się na projekt Wojciecha Wilczyka „Niewinne oko nie istnieje”.
Wiele spośród sfotografowanych przez artystę budynków znajduje się w ruinie. Inne są dziś bibliotekami, domami kultury, remizami, kinami, domami mieszkalnymi, supermarketami czy warsztatami rzemieślniczymi. Zdjęciom towarzyszą dokładne opisy miejsc oraz zapisy często wielowątkowych i zaskakujących rozmów przeprowadzanych przez artystę z miejscowymi mieszkańcami.
Przed II wojną światową w Polsce mieszkało 3,5 mln Żydów. W Warszawie, Łodzi, Lublinie, Białymstoku, Krakowie, a także w setkach polskich miast i miasteczek znajdowały się ważne instytucje żydowskiego życia społecznego i kulturalnego: dziesiątki synagog, szkół, szpitali, teatrów, redakcji gazet czy klubów sportowych. Pomimo wojennych zniszczeń wiele obiektów żydowskiej kultury materialnej pozostało. Są to cmentarze, budynki publiczne, a przede wszystkim synagogi i domy modlitwy.
Wojciech Wilczyk jest jednym z najwybitniejszych polskich artystów fotografików średniego pokolenia i należy do środowiska fotorealistów, którzy pojawili się na scenie artystycznej na zbiorowej wystawie „Fotorealizm” zorganizowanej w 2003 roku w krakowskiej Galerii Zderzak. Artysta fotografuje od 1988 roku. Jego zdjęcia ukazują się w pismach („Machina”, „XL”, „Tygodnik Powszechny”, „Pani”), a także na okładkach książek (Wydawnictwa Czarne oraz „Oficyny Literackiej”). Mieszka i pracuje w Krakowie. Od 1997 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików, stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2001 roku i Ministra Kultury w 2005 roku. Mieszka i pracuje w Krakowie. Od 1997 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików.
Wernisaż wystawy rozpocznie się o godz.18.00. w Muzeum Dialogu Kultur w Kielcach.