Obwodnica Radkowic i Brzezin powstanie po północnej stronie tych miejscowości, czyli tak, jak życzyli sobie mieszkańcy. Bój o taki przebieg trasy, łączącej Morawicę z Chęcinami toczył się kilka lat. Konsultacje w tej sprawie ogłosiła Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach. Po przeanalizowaniu wniosków zdecydowano, że obwodnica powinna omijać obie miejscowości.
Za przebiegiem trasy według północnego wariantu był także Urząd Miasta i Gminy w Morawicy – tłumaczy Krystyna Cierlikowska z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach.
Opinia ta cieszy mieszkańców Brzezin i Radkowic. Ryszard Znój sołtys Brzezin tłumaczy, że wariant północny jest po prostu rozsądniejszy. Wersja południowa zakładała, że nowa droga przecinałaby Brzeziny w dwóch miejscach, ciężko byłoby to nazwać obwodnicą – stwierdził.
Karol Rożek, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Zarządu Dróg poinformował, że do dalszej procedury zbliżającej do budowy drogi czyli ubiegania się o decyzje środowiskową przedstawiony zostanie wariant północny.
Jak informowaliśmy, obwodnica ma przejąć ruch odbywający się obecnie drogą wojewódzką nr 763 łączącą Morawicę z Chęcinami, a więc także trasy krajowe nr 7 i 73. Obwodnica Radkowic i Brzezin ma powstać na zlecenie Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Szacowany koszt 11-kilometrowego odcinka, to nawet 150 milionów złotych.