Bardzo dużo turystów odwiedziło w ten weekend Sandomierz. Jak wynika z rozmów z ludźmi- złożyły się na to głównie dwa czynniki: promocyjna akcja „100 procent Sandomierza za 50 procent” oraz piękna pogoda.
Zdecydowanie więcej turystów w porównaniu do poprzednich weekendów odwiedziło Zamek Królewski i Bramę Opatowską. Od piątku było to ponad 2 tys 200 osób. W Muzeum Okręgowym w sobotę i niedzielę było pół tysiąca zwiedzających, podczas gdy w miniony weekend bilety kupiło tylko 150-ciu.
Jak powiedziała Paulina Leśniak z punktu kasowego na taras widokowy, z rozmów z turystami wynika, że niektórzy w ogóle nie wiedzieli o tańszym weekendzie w Sandomierzu i przyjechali tu zgodnie z wcześniejszym planem albo spontanicznie i na miejscu byli mile zaskoczeni. W rozmowach z naszą reporterką turyści zwracali także uwagę na potrzebę większego rozpropagowania tańszych weekendów w Sandomierzu, ponieważ to jeszcze bardziej przyciągałoby ludzi.
Do akcji „100 procent Sandomierza za 50 procent” włączyły się restauracje, kawiarnie, bary, niektóre hotele, placówki kultury, sportu i rekreacji, a także muzea, galerie i pracownie artystyczne. W lokalach gastronomicznych można było skorzystać ze specjalnej, skróconej karty menu, w którym były tańsze dania, proponowano także inne rozwiązania: np. wszystkie desery za połowę ceny albo przy zamówieniu jednego dania, drugie z rabatem.
Tańszy weekend odbył się w Sandomierzu po raz trzeci. Celem tych akcji jest ożywienie ruchu w tzw. martwym sezonie.