Co sprawia, że studenci wybierają Politechnikę Świętokrzyską – to chce sprawdzić nowy rektor uczelni. Profesor Wiesław Trąmpczyński, tłumaczy, że takie badania są potrzebne, żeby lepiej dostosować strategię promocyjną politechniki. Jak wyjaśnia, reklama jest kosztowna, dlatego ważne jest aby była jak najbardziej skuteczna.
– Do tej pory były podejmowane różne działania promocyjne. Na przykład nasi pracownicy jeździli do szkół ponadgimnazjalnych. Musimy zdecydować, czy chcemy dalej odwiedzać wszystkie szkoły, czy może lepiej tylko niektóre. Musimy też sprawdzić czy jest choć jeden student, którego do przyjścia do nas skłoniła reklama na stadionie Korony, czy też na hali Vive – mówi rektor.
Jak dodaje – badania, które pokażą dlaczego studenci wybierają Politechnikę Świętokrzyską są także potrzebne, żeby lepiej przygotować się do nasilającego się niżu demograficznego. Już w tym roku daje się zauważyć spadek chętnych do studiowania kierunków technicznych. Profesor Wiesław Trąmpczyński podkreśla, że odpowiednia polityka informacyjna pomoże przyciągnąć studentów najbardziej świadomych i wartościowych. – Chcielibyśmy, żeby do nas przychodzili studenci zdeterminowani, którzy chcą się uczyć, żeby później zdobyć dobrą pracę. Nie chodzi nam o studenta, który chce tylko zaliczyć rok i mieć dyplom – mówi rektor.
W badania zaangażuje się również samorząd studencki Politechniki Świętokrzyskiej.