Niewielkie są szanse na modernizację linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Końskie – Opoczno. Kolejarze deklarują, że inwestycja, mogłaby zostać zrealizowana, jeżeli otrzymaliby finansowe wsparcie ze strony samorządu województwa świętokrzyskiego. Marszałek nie ujął jednak remontu linii kolejowej nr 25 w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel jako przykład podaje województwo łódzkie, które w ramach RPO będzie remontować odcinek linii kolejowej nr 25 do Opoczna. W opinii wojewody świętokrzyskiego inwestycja w zaniedbany szlak kolejowy jest niezbędna i dlatego Agata Wojtyszek zamierza spotkać się w tej sprawie z marszałkiem.
Odpowiedzialny za kolej wicemarszałek Jan Maćkowiak tłumaczy, że budowa i modernizacja torów jest obowiązkiem państwa. Argumentuje, że zadaniem samorządu województwa jest natomiast organizacja połączeń regionalnych. Jan Maćkowiak dodaje, że mimo to, samorząd wyda ponad 60 mln zł na budowę łącznicy kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ oraz tunelu pod torami w Skarżysku. 40 mln złotych przeznaczonych zostanie na zakup nowoczesnych pociągów. W związku z tym samorządu nie stać na remont torów między Skarżyskiem, a Opocznem.
Jak informowaliśmy, do 2023 roku w województwie świętokrzyskim ma zostać zrealizowanych dziewięć inwestycji o wartości miliarda czterystu milionów złotych. Jedną z nich jest linia między Skarżyskiem-Kamienną i Sandomierzem. Ten fragment kolejowej „25” znajduje się na podstawowej liście projektów. Ogłoszenie przetargu na jego realizację planowane jest na początku przyszłego roku.
Odcinek ze Skarżyska w stronę Łodzi, po którym od prawie dekady kursują tylko składy towarowe, jest natomiast na liście rezerwowej. Niewykluczone jednak, że awansuje na listę podstawową. Jak informowaliśmy, zabiegał o to będzie, wspólnie z łódzkimi parlamentarzystami, poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Lipiec.