Są spore szanse na to, że stary most na Wiśle w Sandomierzu, będący częścią istotnej dla krajowej komunikacji trasy nr 77 będzie w końcu wyremontowany. Czeka na to od kilku lat. Został zamknięty zaraz po oddaniu nowej przeprawy, ze względu na zły stan techniczny. Tymczasem miał stanowić drugi pas ruchu trasy nr 77, by usprawnić komunikację.
Jak poinformował na naszej antenie poseł Krzysztof Lipiec – w najbliższy piątek świętokrzyscy parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości spotkają się w tej sprawie z wiceministrem rozwoju Jerzym Kwiecińskim, a w przyszłym tygodniu – z podsekretarzem stanu w resorcie infrastruktury Jerzym Szmitem.
– Będziemy chcieli znaleźć rozwiązania najbardziej optymalne dla Sandomierza, by ta inwestycja jak najszybciej mogła zostać rozpoczęta. Opóźnienie remontu mostu i budowy tak zwanej Lwowskiej Bis powoduje bowiem paraliż miasta nie tylko pod względem komunikacyjnym, ale również inwestycyjnym, jako, że tamten teren powinien być spójnie zagospodarowany – podkreślił gość Radia Kielce.
Poseł ubolewa, że ta ważna dla regionu i kraju inwestycja została usunięta w 2014 roku z programu rządowego. Zaznacza, że także samorząd województwa powinien aktywnie włączyć się w lobbing i wyasygnować pieniądze z budżetu regionalnego na remont. – Jest to dla mnie niezrozumiałe, dlaczego inwestycja wypadła z krajowego programu, co więcej – również samorząd województwa świętokrzyskiego nie ujął tej drogi w kontrakcie dla regionu, co z całą pewnością przyczyniłoby się do tego, by można było znaleźć jakieś rozwiązanie, na przykład w postaci montażu finansowego – powiedział poseł.
Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest formalnie przygotowany do przebudowy starego mostu na Wiśle. Drogowcy mają decyzję lokalizacyjną, na mocy której wypłacono odszkodowania za tereny pozyskane pod cały projekt, jest pozwolenie na budowę, wyburzone zostały również obiekty znajdujące się na terenie przyszłej inwestycji. Remont starej przeprawy wiślanej oraz budowa tak zwanej Lwowskiej Bis nie zostały jednak uwzględnione w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23.
Posłuchaj Rozmowy Dnia: