PKP chce zainwestować prawie 130 milionów złotych w rozbudowę stacji Włoszczowa Północ. Za te pieniądze wybudowany zostanie drugi peron oraz łącznica kolejowa, planowane jest także zwiększenie liczby połączeń.
Karol Jakubowski z biura prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe informuje, że w przyszłym tygodniu rozstrzygnięty zostanie przetarg na budowę drugiego peronu, wiat, wind oraz przejścia podziemnego albo kładki nad torami. Zmodernizowane ma zostać także torowisko, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Warte prawie 90 milionów prace mają zakończyć się w przyszłym roku. Karol Jakubowski mówi, że inwestycje są potrzebne ze względu na rozwój stacji Włoszczowa Północ.
Spółka PKP Intercity ze względów biznesowych nie ujawnia danych dotyczących liczby pasażerów. O tym, że jest ona większa z roku na rok świadczy liczba pociągów zatrzymujących się na stacji Włoszczowa Północ. Marta Ziemska z biura prasowego spółki PKP Intercity informuje, że aktualnie jest to 28 pociągów, o dwa więcej niż w ubiegłym roku. Dodaje jednocześnie, że w przyszłym rozkładzie jazdy pociągów liczba połączeń z Włoszczowy Północ niemal na pewno będzie większa. Kolejarze przewidują, że liczba połączeń wzrośnie po wybudowaniu łącznicy kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ. Kosztem około 40 milionów złotych ma ona powstać za dwa lata.
Pierwsze pociągi we Włoszczowie Północ zatrzymały się jesienią 2006 roku. Wówczas, kosztem niespełna miliona złotych, powstał peron, dzięki któremu stacja została przystosowana do obsługi połączeń pasażerskich. Powodzenie tego przedsięwzięcia zaowocowało uruchomieniem drugiego przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej. Od 2014 roku pociągi zatrzymują się na przystanku Opoczno Południe, którego budowa kosztowała prawie 4 miliony złotych.